Distribution
Idéen är fantastisk, produktionen är färdig. Men vad händer med innehållet när det skall nå sin tittare?
Det digitala landskapet är i ständig förändring och därmed även olika möjligheter att precisera din distributionstrategi. Var befinner sig just din målgrupp? Och vilket sorts innehåll konsumerar de? Vi på Diggin Larry är experter på att se hur vi kan skapa störst värde i din spridning.
Olika kanaler, olika förutsättningar
Den digitala revolutionen har underlättat för konsumenter att ta del av rörligt innehåll under hela dygnet. Vi nås ständigt av budskap från våra sociala medier, datorer, playtjänster och utomhusreklam. Men vilket budskap och vilket medium fungerar bäst för din kampanj? Vi på Diggin Larry arbetar aktivt med att bättra på vår egen förståelse och praxis i att skapa rätt innehåll för rätt plattform. Vi lär oss ständigt i hur vi skapar ett så slagkraftigt och berörande innehåll som möjligt med distrubitionsstrategin i åtanke. Innan produktionsstart så formerar vi innehållet därefter, men vi kan även kliva in efter en avslutad produktion och hjälpa er att omforma innehållet rätt och hjälpa er att sprida det på ett så effektivt sätt som möjligt. Olika kanaler har olika förutsättningar och vi kan hjälpa er i att nå ut på bästa sätt.
Vi jobbar med flera samarbetspartners
Den digitala djungeln är svårnavigerad. Det finns ett branschspråk som alla inte begriper sig på, det finns en hel rad av specifikationer som måste kontrolleras inför leverans.
Var lugn, vi hjälper er att träffa rätt!
Vi på Diggin Larry jobbar kontinuerligt med vår egen distributionsservice och kan göra det mesta själva – men där vi inte kan tar vi hjälp av flera samarbetspartners och underleverantörer som ser till så att jobbet blir gjort. Vill du ha en stor digital kampanj levererad till rörliga tunnelbaneskyltar? Inga problem. Ska din fantastiska film rulla på en nyhetskanals hemsida? Det fixar vi. Eller ska din reklamfilm gå innan en biofilm? Var lugn, vi hjälper er att träffa rätt!