Om oss

We create moving content

Behöver du hjälp med att skriva filmmanus, hitta på tankeväckande videokoncept, eller har du redan allt det där färdigt men behöver hjälp med att filma, klippa och ljussätta? Då har du hamnat rätt!

Vi är en totalleverantör inom film och ljud som hjälper våra kunder med strategi, koncept, innehåll, produktion och spridning. För oss är det viktigt att skapa värde för våra kunder – det ska löna sig att komma till oss.  Inget jobb är för litet, inget gig är för stort och ingen fråga står utan svar. We create moving content.

Moving Content - vad är det?

På Diggin Larry vill vi skapa innehåll som berör. Vi jobbar med all form av rörligt innehåll – dvs rörlig bild, ljud, animation och event – där vi fokuserar på berättelser från verkligheten, vi tror att det är här det bästa stoftet finns för att skapa levande och berörande berättelser.

Diggin Larry startades av Teresa Ryberg och Mats Larson 2011. Målet då, som nu, är att hjälpa våra kunder nå sin publik i den ständigt förändrande digitala djungeln. 

På Diggin Larry så har vi som mål att:

  • Ständigt vilja förbättra vår service, vårt utbud och vår arbetsplats.
  • Vi vill vara med och förändra samhället – till det bättre. 
  • Vi vill vara världens bästa arbetsgivare. 
  • Vi vill vara världens bästa samarbetspartner. 
  • Vi vill vara med och förändra där vi kan.
 

Låt oss mötas och prata film!

Ett förutsättningslöst möte där vi pratar om hur man kan använda film i sin organisation, hur vi jobbar idag med våra befintliga kunder och hur vi kan vara till hjälp för er. Klicka på länken bredvid för att hitta en tid som funkar för dig

Vi använder oss av tjänsten Calendly för att skapa bokningar av möten. Hitta en tid som passar dig så skickas det ut en kalenderbokning.

Välkomna att höra av er till oss även på traditionellt vis – till exempel på info@diggin.se

Vi tror på utveckling och innovation
Vi vill fokusera på att skapa innehåll som når tittare och konsumenter och ge dem faktiskt information och främjar empati. Genom att göra detta så bidrar vi till att både utbilda och informera om samhällets utveckling som vi tror ger de bästa förutsättningar för att skapa en mer rättvis, jämlikt och hållbart samhälle över tid.
Vi tror på kraften av storytelling
Vi tror att det starkaste sättet att förändra är att skapa gemensamma berättelser och som främjar en enad identitet - oavsett om det är i er organisation, er målgrupp eller i samhället stort. Genom att skapa berättelser som berör så kan vi ena konsumenter, interna organisationer eller våra medmänniskor i en samlad kraft.
Vi tror på jämlikhet och mångfald
På Diggin Larry så tror vi på kraften av mångfald. Genom att skapa en arbetsplats där alla får komma till tals och där vi främjar allas olikheter så tror vi att vi kan skapa en bättre produkt för våra kunder. Det tror vi att alla vinner på i längden.