På Diggin jobbar ett gäng stolta filmnördar och fotografer som brinner för yrket, andas foto och alltid letar fantastiska bilder och historier. Hantverket kring film är viktigt för oss och vi har en källare som är fylld med den senaste tekniken.
Vi sticker ut lite extra när det kommer till att producera innehåll som baseras på intervjuer och verkliga berättelser, som reportage, dokumentärer och reality.
För att skapa riktigt bra videointervjuer gäller det att göra ett gediget förarbete, att ta sig tiden att göra research. Några andra bra knep är att:
Inte använda talmanus för intervjuer, det är viktigt att låta intervjuobjektet använda sina egna ord.
Inför intervjuer förbereder vi frågor men också det vi kallar innehållspunkter, dvs vad som är viktigast att få ut från intervjun.
En bra ledstjärna är att undvika corporate bullshit! Vi vill att det ska vara autentiskt.
Och den som blir intervjuad måste känna sig bekväm – ofta är det bra att vara så få som möjligt under inspelning.
För vissa filmer är det viktigare att förmedla en känsla än att filmen är informativ. Genom känslor kan vi i grunden förändra någons uppfattning och beteende och film är ett fantastiskt verktyg för att skapa starka berättelser.
Genom berättelser har vi också bättre förutsättningar att komma ihåg de budskap vi vill skicka med. Vi jobbar lika gärna med humor som med sorg.
Casefilm och testimonials passar perfekt till hemsidan. Intervjua dina kunder eller samarbetspartners och era tjänster och produkter.
Produktfilmer kan rikta sig till både till potentiella kunder som aktivt söker efter din produkt men också till befintliga kunder som vill ha tips och råd på hur produkten används. Beroende på produkt/tjänst styrs innehåll och format.
Employee branding och rekryteringsfilmer bygger ert arbetsgivarvarumärke och är en viktig del för att rekrytera och behålla de bästa medarbetarna. Vi hjälper er att ta fram autentiska filmer med rätt ton.
Att skapa en film kan vara svårt, men vi försöker göra det lätt för dig. Beställer du en film från oss så tar vi dig varsamt fram och guidar dig genom processen. Det är viktigt att du hela tiden vet vad du beställt och att det du får i slutändan överträffar vad du hoppats på.
Diggin Larry är en video- och innehållsbyrå som främst arbetar med rörligt material både för svenska och internationella företag och organisationer.
Diggin Larry | Org nr: 556921-6053 | VAT nr: SE556921605301