Strategi

Du har en idé, grymt! Du vill skapa ett innehåll med ett meddelande som når en viss målgrupp. Men hur ska det se ut? Var ska det sändas? Hur ska vi berätta vår berättelse på bästa möjliga sätt? Det är viktigt att tänka ut en bra strategi inför en kampanj för att se till så att syftet verkställs på bästa möjliga sätt.

Vi kan strategi

Nu ska vi inte tänka Sun Tzu när vi pratar om strategi, utan vi ska tänka på story, syfte och distribution. Er kampanj ska alltid förstås som ett medel för ett mål, och målet ska alltid vara i sikte. Vi kan strategi, och det är viktigt att förstå att utan en bra strategi så kan en kampanj fallera innan den ens tar fart.

Varför gör vi detta?

Syftet är centralt i varje kampanjs strategi – Varför gör vi detta? Kanske vill du öka medvetenheten om ett fenomen internt hos era medarbetare? Kanske vill du öka användningen och förståelsen kring ett nytt intranät over hela koncernen? Du kanske vill öka medvetenheten av ditt varumärke kring unga kvinnor mellan 18-24 i småstäder? Det är centralt att reda ut syftet innan man skapar innehållet som skall uppnå detta.
regissör förbereder klappbräda
Storyn är allt!
När man väl rett ut syftet så är det dags att skapa berättelsen, eller storyn. Du kanske har ett förslag på en idé som du vill genomföra(Toppen!), eller så behöver du hjälp med att hitta detta - Oavsett vad så kan du komma till oss med dina frågor och förslag. Vi kan analysera era behov och syfte och utifrån detta skapa en strategi som blir slagkraftig. Vi kan sedan formera era förslag eller skapa en story från grunden som når din målgrupp på ett starkt sätt. Storyn är allt! Det är genom det gemensamma berättandet som identitet skapas - och oavsett om det är en intern utbildningsfilm eller en extern reklamkampanj så måste storyn linjera med ert varumärke, syfte och mål och nå tittaren på ett emotionellt plan som bidrar till att stärka ert varumärke i förlängningen.
regissör förbereder klappbräda
Vi hjälper dig att nå ut på rätt sätt.
När produktionen avslutas så är det dags för den att flyga vidare till sitt mål, när avsändaren når mottagaren. Genom att förstå syftet och skapa en berättelse som uppfyller detta syfte, så måste den spridas rätt - annars skapar vi innehåll i ett vakuum. Med rätt strategiskt tänk så underlättas detta enormt. Spridning är sällan enkelt och kräver en medvetenhet redan innan produktionsstart - med rätt strategi så har det redan fastslagits en adekvat budget för sin spridning, det har redan skapats ett innehåll med korrekt budskap för det medium där det skall sändas och målgruppen har alltid hållits i beräkningen. Vi hjälper dig att nå ut på rätt sätt.