Artiklar


  • 21 mars, 2018

När passar animerat?

Animation är mångsidigt, både i form och innehåll. Det kan vara allt från stop motion och konstnärliga kortfilmer till grafiska explainers och 3D. Det är perfekt för pedagogiska instruktionsfilmer, men också för att förklara abstrakta idéer och komplexa företeelser. Animation kan ta upp svåra och känsliga ämnen där det kan vara problematiskt att ha riktiga […]

  • 1 oktober, 2015

Ny film om Content Marketing

The Content Marketing Institute har producerat en dokumentärfilm om Content Marketing. Här intervjuas flera ledande experter inom Content Marketing, bland annat Joe Pulizzi, men också företag så som Blendtec  och Red Bull berättar om hur de arbetar med innehållsmarknadsföring. Måste ses!  

  • 31 augusti, 2015

Hur skapar man värdefullt innehåll?

Först och främst handlar det om att släppa företagets perspektiv och istället tänka som en journalist. Vad är din målgrupp intresserad av? Lyssna på målgruppen. Innehållet måste vara intressant och värdefullt för mottagaren, tex genom att ge värdefull kunskap eller en upplevelse. Skärningen mellan det som målgruppen och företaget tycker är intressant där har ni er […]

  • 30 augusti, 2015

Varför arbeta med innehållsmarknadsföring?

  Genom att arbeta redaktionellt och skapa värdefullt innehåll som målgruppen på riktigt är intresserad av så kan ni bygga starka relationer med er målgrupp. Det handlar alltså om att tänka pull istället för push, vilket blivit mer och mer viktigt ju mer ”reklamtrötta” vi konsumenter blivit. Innehållsmarknadsföring är ingen ny företeelse men termen myntades […]